TOPlist

Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora, 284 01, tel.: 327 512 175, fax: 327 512 028

Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!

Projekt Weather Forecast v angličtině osmáků a deváťáků

  • Jana Nedvědová

Počasí se stalo v minulých dvou týdnech hlavním tématem při výuce angličtiny v 8. a 9. ročníku. Cílem projektu bylo, aby si studenti nejen rozšířili svou slovní zásobu v této oblasti, ale také procvičili správné použití některých frází a budoucích časů. Pro motivaci byla stanovená kritéria výstupu projektu vždy úzce spojena s kreativitou žáků a forma výstupu cílila výhradně na slovní projev. V některých třídních skupinách po aktivizačních a upevňovacích aktivitách projekt propojoval kompetence a znalosti žáků s užitím digitálních technologií i mapováním dostupných zdrojů pro předpověď počasí, někteří z žáků své znalosti obohatili o meteorologická fakta, terminologii a zákonitosti.

Následně pak stanovili, která kritéria je dobré splnit, aby se předpověď počasí dala nazvat běžným posluchačem jako dobrá a praktická. Na základě stanovených kritérií žáci v týmech natočili vlastní předpověď počasí. Ústní projev, scénář, režie i střih byly na interní práci v rámci každého týmu. V dalších třídních skupinách byla stěžejní částí projektu tvorba mluvených projevů – konkrétních předpovědí počasí. Tato aktivita žákům dala prostor nejen k procvičení správné gramatiky a frází, ale samozřejmě k projevení kreativity. Procvičení komunikace v angličtině bylo pro studenty zásadním přínosem, neboť se naučili lépe pracovat s jazykem v konkrétním kontextu a s jistotou používat získané vědomosti v reálných situacích. O zpětnou vazbu a hodnocení výstupů byli požádání spolužáci. Tento aspekt nejen zvýšil pozornost a zapojení všech studentů, ale zároveň je motivoval k aktivnějšímu sledování výkonů svých vrstevníků. V neposlední řadě podpořil spolupráci, otevřenost k přijímání kritiky a vzájemné zlepšování se. Při mentorování práce jednotlivců i týmů si nešlo nevšimnout, že kromě angličtiny a zapojené kreativity byly vidět týmový duch, někdy touha po výjimečnosti, a hlavně bylo zřejmé, že to děti baví. Mgr. Hana Votavová, Mgr. Alena Tyrkasová 

 

Přílohy

Evropské strukturální a investiční fondy, Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání

Tento web využívá k poskytování služeb soubory cookies.

Více informací