TOPlist

Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora, 284 01, tel.: 327 512 175, fax: 327 512 028

Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!

Fotogalerie 2024/2025

  • Administrátor
Čistá voda není jen tak!  Děti ze IV. B a IV. C nahlédly do zákulisí úpravny vody

Čistá voda není jen tak!  Děti ze IV. B a IV. C nahlédly do zákulisí úpravny vody

Žáci IV. B a IV. C se v posledním březnovém týdnu zúčastnili exkurze na úpravnu vody U Svaté Trojice. Během návštěvy se dozvěděli, odkud pochází voda, kterou pijeme, jak se čistí a jaký je její celý "cestovní řád" od pramene až po kohoutek. Děti si prohlédly jednotlivé části úpravny, sledovaly filtrační procesy a s nadšením pokládaly zvídavé otázky. Děkujeme pracovníkům úpravny za vstřícnost a zajímavý výklad. Vzhledem ke krásnému jarnímu počasí, které nám v den exkurze přálo, jsme si výpravu zpestřili i průzkumem okolí Bylan, kde jsme si připomněli významné archeologické objevy z doby prvních zemědělců. Mgr. Marie Škarková, Bc. Lucie Kubínová

Zapsali jsme budoucí prvňáčky

Zapsali jsme budoucí prvňáčky

V pátek 4. dubna probíhal na všech kutnohorských základních školách zápis budoucích prvńáčků. U nás je to vždy hemžení po celé škole. Se zápisem pomáhá spousta našich ochotných dětí v pohádkových kostýmech, které mají určitě hlavní zásluhu na tom, že budoucí školáci vše absolvují beze strachu a obav a odnášejí si kromě diplomu a dalších dárečků i příjemné zážitky. Těšíme se s rodiči v červnu na viděnou na první společné schůzce a hlavně v září na budoucí školáky - Žižkováky!   

Aprílová Praha - IV. A, IV. D

Aprílová Praha - IV. A, IV. D

Třídy IV. A a IV. D se vydaly v úterý 1. dubna do hlavního města na exkurzi o historii, legendách a pověstech. Cesta vlakem a přesun metrem byly pro někoho standardním způsobem cestování, pro někoho zcela novým zážitkem. Procházka Vyšehradským areálem byla moc hezká. Z okolních hradeb se otvíraly nezapomenutelné výhledy nejen na Prahu, ale i na řeku Vltavu.

VII.B a VII.C na Pražském hradě

VII.B a VII.C na Pražském hradě

Sedmáci z áčka a céčka se ve čtvrtek 3. dubna vydali na exkurzi do historického centra Prahy. Z vlakového nádraží jsme pěšky zamířili k Pražskému hradu historickým centrem města. První zastávkou bylo Staroměstské náměstí, poté jsme pokračovali přes Karlův most, jehož výhledy na Vltavu byly dechberoucí, a zamířili na Malou Stranu. Na Pražském hradě nás čekal bohatý program – navštívili jsme Svatovítskou katedrálu a Starý královský palác, kde se psala česká historie. Nechyběla ani bazilika sv. Jiří, jeden z nejstarších kostelů na hradě, a proslulá Zlatá ulička. Celkem jsme nachodili přibližně 12 kilometrů, což nám umožnilo důkladně prozkoumat krásy historického centra a užít si krásné výhledy na město. Exkurze tak byla nejen poučná, ale i zábavná. Mgr. Kristýna Hurychová, Mgr. Kateřina Vyčichlová

Osmáci ověřují vlastnosti kovů

Osmáci ověřují vlastnosti kovů

Viděli jste někdy hořet hořčík, víte jakou barvu má hořící síra, umíte připravit vodík, dokážete rozlišit ionty kovů podle zbarvení plamene? Osmáci z A a B si to v hodinách chemie vyzkoušeli, ověřili základní vlastnosti prvků a zároveň si zopakovali bezpečnou práci s chemikáliemi i laboratorním náčiním. Experimenty všichni zvládli bez obtíží a náležitě si je užili. Mgr. Hana Ratajíková 

 

Nahlédli jsme do výuky angličtiny v sedmičkách

Nahlédli jsme do výuky angličtiny v sedmičkách

Během výuky anglického jazyka si žáci 7. ročníku procvičili poslechová cvičení zaměřená na svátky a tradice anglicky mluvících zemí, což jim pomohlo zlepšit porozumění mluvené angličtině. Součástí výuky byly také diktáty vět zaměřené na svátky, které podporují správný pravopis a rozšiřují slovní zásobu. Mgr. Kristýna Hurychová  

Téměř celá škola si zahrála Mathesso

Téměř celá škola si zahrála Mathesso

Už jste někdy hráli Mathesso? Že nevíte, co to je? My už ano, protože v pondělí 31. března si ho díky lektorům zahrála téměř celá škola. Je to zábavná matematická hra na principu pexesa, kterou vytvořila nadace Science 21, a která hravou a jednoduchou formou provází matematikou od základních principů až po pokročilou aritmetiku. Svou jednoduchostí nadchne už předškoláky, a širokou nabídkou pokročilejších úrovní zaujme i zkušené počtáře každého věku. Bavit se bude každý. A ani si nevšimnete, kolik se toho při něm naučíte! Nadace nám několik her věnovala, takže my hrát budeme rozhodně!  

Březnové jednobarevné kolo ukončilo tříměsíční bádání čtvrťáků

Březnové jednobarevné kolo ukončilo tříměsíční bádání čtvrťáků

Tříměsíční bádání, zkoumání a experimentování je u konce. V rámci třech kol se žáci ze IV. A seznámili s mnoha fyzikálními a chemickými principy. Březnové kolo bylo velmi náročné, ale bavilo nás asi ze všech kol nejvíce  - vaření a příprava jednobarevné zdravé svačinky, výroba jednoduchých optických hraček využívajících nedokonalost lidského oka, nebo třeba mizející obrázek s využitím červené fólie.

Naše prvňáčky navštívili předškoláčci

Naše prvňáčky navštívili předškoláčci

V období před zápisem budoucích prvňáčků nás každý rok navštíví předškoláci z Mateřské školy Pohádka a Dačického. Stejně tomu bylo i letos, v závěru března. Děti si užily společné činnosti, odnesly si káču na trénink drobné motoriky a doufáme i samé dobré dojmy ze své budoucí školy. V pátek 4. dubna se na ně těšíme u zápisu!       

Výtvarka v Sankturinovském domě

Výtvarka v Sankturinovském domě

Máte rádi změnu? My, žáci VI. B a VII. C, rozhodně ano. Rádi jsme využili nabídky a užili si výtvarnou výchovu jinak a jinde. Tentokráte v novém galerijním prostoru v podkroví Sankturinovského domu. Prošli jsme si dům od sklepení, přes expozici alchymie až do podkrovního ateliéru. Edukační program na téma Bestiáře a mýtická zvířata v nás vyvolal myšlenky na tajemné příběhy, ve kterých vystupují draci, mýtičtí hadi, vlkodlaci, baziliškové a jiné potvůrky. Každý z nás tvořil vlastní mýtické zvíře volnou technikou, dal mu výtvarnou podobu a vymyslel název. Dokonce jsme svou činnost zvládli úspěšně odprezentovat. Nám se všechna dílka moc líbila. A jak se libí vám­­? Mgr. Irena Komárková 

První pomoc u páťáků - vrstevnické učení

První pomoc u páťáků - vrstevnické učení

Naši páťáci si nedávno vyzkoušeli první pomoc při úrazu elektrickým proudem. Výuka probíhala formou vrstevnického učení. Někteří žáci totiž navštěvují kroužek Mladý zdravotník pod vedením Mgr. Jany Němečkové Růžičkové a využili své dovednosti, aby spolužákům ukázali, jak správně reagovat v krizových situacích.V áčku se resuscitace ujali Matěj Veselý, Katka Bruknerová a Katka Keclová, kteří předvedli postupy a bezpečnostní zásady při úrazu elektrickým proudem. V céčku vzala na sebe roli instruktorky a srozumitelně vysvětlila postupy resuscitace Anetka Kubínová.Tento způsob výuky ukázal, jak efektivní je učení mezi vrstevníky. Žáci se tak nejen naučili první pomoc, ale také si prohloubili vzájemnou spolupráci a komunikaci. Mgr. Iva Klaudová 

Jarní sluníčko vylákalo angličtináře na výuku ven - V. B, V, C, VI. C

Jarní sluníčko vylákalo angličtináře na výuku ven - V. B, V, C, VI. C

V pátek 28. března se páťáci a šesťáci učili angličtinu na sluníčku před školou. Nejenže se jim na čerstvém vzduchu lépe přemýšlelo, ale také měli mnohem více prostoru pro pohyb. Páťáci si zaskákali panáka zájmen a sloves v přítomném čase prostém, ze slov poskládali otázky, využili kartičky pro doplnění otázky nebo záporu, zamysleli se nad koncovkami sloves ve třetí osobě jednotného čísla, zasoutěžili si ve skupinách při řešení kvízu.  

Slavnostní prezentace projektu Příběhy našich sousedů v GASKu

Slavnostní prezentace projektu Příběhy našich sousedů v GASKu

S velkou radostí jsme v září 2024 uvítali možnost opět se zapojit do projektu Příběhy našich sousedů organizace Post Bellum. Tuto výzvu letos přijal tým z IX. C  ve složení Barbora Staňková, Izabela Železná, Jakub Dušek a Matěj Vopěnka, oporou jim byla zkušená matadorka projektu Mgr. Kateřina Vyčichlová. Tým nadšeně navázal spolupráci s koordinátorkou projektu Marií Ehrlich, která uspořádala několik workshopů, během kterých studenti získali dovednosti potřebné k vytvoření scénáře k podcastu a nahrávání. 

III. B tvoří na jarmark

III. B tvoří na jarmark

Jarní a velikonoční dekorace na jarmark vyrábí spousta dětí ve škole i školní družině, když přijdete, určitě si vyberete. Děti ze III. B vyrábějí krásné květináče, skořápky, a osazují je jarními rostlinami. Odnesly je do chladu, na únikové schodiště, tam kytičky přečkají do jarmarku. Připravené jsou i prázdné skořápky, které si budete moci osadit sami podle svého gusta...  

Šesťáci a sedmáci si užili Veletrh povolání

Šesťáci a sedmáci si užili Veletrh povolání

V pondělí 24. 3. proběhl první ročník Veletrhu povolání na naší škole. Veletrh byl vyvrcholením měsíční přípravy žáků osmého ročníku, kteří v hodinách občanské výchovy, informatiky a výtvarné výchovy zpracovali informace k jednotlivým povoláním, vytvořili prezentace a připravili si praktickou ukázku nebo úkol pro své mladší spolužáky z šestých a sedmých ročníků. Cílem tohoto projektu je kariérní rozvoj žáků, orientace na trhu práce, práce s informacemi a podpora kariérového poradenství.

Lyžák na Černé hoře se vydařil!

Lyžák na Černé hoře se vydařil!

Čtvrtek 20. března byl opět slunečný den a byl letos první jarní. Na Černé hoře se slunce svou silou opíralo do zasněžených jižních svahů a teploty při lyžování tak snadno vystoupaly nad 10°C. Lyžovali jsme celé dopoledne i odpoledne. A sledovat naše žáky, jak už všichni sebevědomě sjíždějí svahy, je, věřte, dobrý pocit. Už mezi námi nebyl nikdo, kdo by vůbec neuměl lyžovat! Po svačině jsme balili veškeré lyžařské vybavení a připravili vše na ranní odjezd domů.

Tématem primární prevence bylo domácí násilí

Tématem primární prevence bylo domácí násilí

V průběhu měsíce února a března jsme se v rámci primární prevence věnovali tématu domácí násilí. Žáci 6. a 7. ročníku absolvovali pod vedením školních specialistů program Zuřivec – projekci filmu s následnou diskuzí. Poté se zúčastnili besedy s autorkou Michaelou Fišarovou o její knize Nikolina cesta. Kniha popisuje dramatický příběh o dvou sourozencích a submisivní matce, která podléhá v partnerském vztahu tyranskému partnerovi. Dospívání žákyně 8. třídy Nikoly, která příběh vypráví, provázejí vypjaté situace umocněné tíhou odpovědnosti za malého brášku. Oba programy byly zajímavé a poutavé. Mgr. Monika Klečková 

Deváťáci navštívili Terezín

Deváťáci navštívili Terezín

Již řadu let je součástí výuky moderních dějin v 9. ročníku exkurze do památníku Terezín. Stejně tak i letos se v úterý 18. března vydala do Terezína skupina téměř čtyřiceti zájemců napříč devítkami. Prohlédli si Malou pevnost, Národní hřbitov a další části památníku. Měli tak možnost nahlédnout do temné minulosti tohoto místa, dnes známého jako tragický symbol utrpení desetitisíců nevinných lidí za 2. světové války.      

Úterní a středeční program na Černé hoře

Úterní a středeční program na Černé hoře

Úterní lyžovačka se vydařila. Stále jasné nebe, slunce a stále sníh, takže jsme ve skupinkách v osvědčeném režimu dopoledne a odpoledne sjížděli svahy na sjezdovkách a po svačině utužovali dovednosti na běžkách. U každého sedmáka je vidět posun v dovednostech a i začátečníci pomalu už získávají sebedůvěru. Večer byla legrace. V průběhu pondělního večera a ve volných chvílích během úterý všichni studenti vytvářeli tzv. živý videoklip na téma Hory. Některá kritéria byla daná, ale v kreativitě a fantazii se meze nekladly. 

Program v Dačického domě si užila VI. C

Program v Dačického domě si užila VI. C

Třída VI.C strávila nezapomenutelný den v Dačického domě v Kutné Hoře, kde se seznámila s historií města u příležitosti 30. výročí od jeho zapsání na seznam UNESCO. Program začal zajímavou prezentací o památkách, které jsou součástí tohoto prestižního seznamu, včetně těch, které byly přidány v posledních letech. Žáci si pak užili interaktivní aktivitu, při které správně přiřazovali názvy památek k obrázkům a umisťovali je na mapu České republiky. K tomu si prohlédli fascinující podzemí Dačického domu a shlédli film o historii Kutné Hory. Tento zážitkový den nejen obohatil jejich znalosti, ale ukázal i důležitost ochrany našeho kulturního dědictví.  Ing. Šárka Nováková 

Evropské strukturální a investiční fondy, Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání

Tento web využívá k poskytování služeb soubory cookies.

Více informací