TOPlist

Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora, 284 01, tel.: 327 512 175, fax: 327 512 028

Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!

Aktuální informace

ZŠ Žižkov v soutěži Chemquest: Hlasujte pro naše talenty!

Vloženo: včera v 19:03

Vážení rodiče, studenti a přátelé školy, s velkou radostí Vám oznamujeme, že naši žáci se účastní soutěže Chemquest, kterou pořádá Vysoká škola chemicko-technologická v Praze. Tématem letošního ročníku bylo téma Chemie a umění, a naši studenti se této výzvy chopili s nadšením a kreativitou. ZŠ Žižkov přihlásila celkem tři videa. První z nich, nazvané "Sépiový tisk", pochází z dílny devátého ročníku a představuje spojení tradičního uměleckého procesu s chemickými principy. Tvůrci tohoto videa, Natalia Hudáková, Matouš Klouček, Antonín Janeček a David Hájek, se skvěle chopili tématu a předvedli jak dokonalé zvládnutí pokusu,  trochu toho herecké umění s dávkou vtipu tak nakonec i perfektní sestříhání celého videa.

Výstavu Jan Palach navštívili deváťáci

Vloženo: 7. února v 13:38

Deváťáci z áčka si v úterý 6. února připomněli ve Spolkovém  domě výstavou fotografií Jan Palach 55 let od jeho úmrtí. Prohlédli si dobové fotografie, vyhledali na nich informace, které doplnili do pracovních listů. Potom se společně zamysleli nad atmosférou jednotlivých fotogafií. Celá výstava jim ukázala, jaký dopad měl tento čin sebeobětování na tehdejší společnost. Mgr. Kateřina Vyčichlová

Vítězství v okresním kole v olympiádě v němčině

Vloženo: 23. února v 13:42

Ve čtvrtek 22. února se konalo v Čáslavi na gymnáziu okresní kolo olympiády v německém jazyce. I zde jsme se mohli radovat ze skvělého výsledku Míši Benešové z IX. C, která ve své kategorii zvítězila a vybojovala si postup do kraje. Náš další zástupce, Šimon Dáňa, také z IX. C, si vedl rovněž výborně a obsadil 4. místo. Kategorie II. A, kde byli zařazeni oba naši soutěžící, se účastnilo cekem 17 němčinářů z celého okresu, takže konkurnce byla značná. O to víc si tohto úspěchu vážíme. Míše i Šímovi gratulujeme a Míše přejeme hodně štěstí v krajském kole!

Veliký úspěch v recitační soutěži - dva postupy do kraje a řada čestných uznání

Vloženo: včera v 8:26

Ve středu 13.3. se v Tylově divadle konala Oblastní přehlídka mladých recitátorů. Osmičlenná skupina našich zástupců byla vynikající. Vybojovali řadu čestných uznání a dokonce dva postupy do krajského kola, které se bude konat v dubnu v  městské knihovně. A kdo nás tedy reprezentoval? 1. místo a postup do kraje vybojovaly ve svých kategoriích Anička Benešová a Žanet Trešlová – moc gratulujeme a přejeme hodně štěstí v krajském kole.  A kdo byli ostatní recitátoři, z nichž řada si odnesla čestné uznání? Maruška Kasýková, Anetka Wagenknechtová, Verunka Toucová, Jáchym Jelínek, Agátka Březinová a Isabel Železná. Všem děkujeme za vzornou reprezentaci školy!

Veliký úspěch v okresním kole angličtiny - vítězství Verunky Julákové!

Vloženo: 20. února v 15:11

Velikou radost jsme měli po zveřejnění výsledků okresního kola konverzační soutěže v anglickém jazyce, které se konalo v pátek 16. 2. 2024 na gymnáziu Jiřího Ortena. V 1. kategorii, kde soutěží žáci základních škol a víceletých gymnázií společně, zvítězila Verunka Juláková ze VII. C. Je to veliký úspěch, v této soutěži bývá vždy silná konkurence, soutěžících bylo 17 a Verča za sebou nechala i všechny zástupce víceletých gymnázií. Také David Šklíba z IX. C, který soutěžil o kategorii výš, se neztratil a obsadil krásné 4. místo. Gratulujeme oběma a přejeme hodně dalších úspěchů!

Valentýnský patronát I. C a VIII. C

Vloženo: 18. února v 17:54

Ve čtvrtek 15. 2. proběhlo další setkání dětí z I.C a VIII.C v rámci patronátu. Setkání se neslo ještě ve Valentýnském duchu. Prvňáčci přivítali osmáky písničkou a předali jim velké srdce, které společně vytvořili. Osmáci dali svým malým kamarádům valentýnská přáníčka a poté si všichni společně zahráli dvě pohybové hry, Buchtičky a Sochy. Na závěr setkání si děti řekly, komu udělaly na Valentýna radost nebo kdo udělal radost jim. Mgr. Daniela Podoláková

Užili jsme si Valentýnskou poštu

Vloženo: 14. února v 21:16

Ve středu 14. 2. jsme si užili Valentýnskou poštu. Slečny z devítek přinesly do ředitelny Valentýnské poštovní krabice, kam jsme v předcházejících dnech mohli vhazovat přáníčka pro všechny, na kterých nám záleží a komu jsme chtěli něco hezkého popřát, vzkázat. Pečlivě skoro dvě hodiny třídily a přebíraly psaníčka a pak se vypravily po škole valentýnské pozdravy roznést.  MOC nás mrzí, že i letos se zřejmě našli tací, kteří neposlali vzkaz milý, bohužel tomu nedokážeme zabránit. Pevně ale věříme, že drtivá většina vzkazů (a že jich bylo) své adresáty potěšila - my jsme také dostali a měli jsme velkou radost! Velké poděkování posíláme deváťačkám, které této akci věnovaly skoro celé dopoledne a pořídily krásnou fotodokumentaci. Tak zase za rok...

Úterní pozdravy z hor

Vloženo: 12. března v 20:23

Úterní den na horách byl moc fajn. Počasí bez deště, s výraznými rozdíly teplot na vrcholu a na úpatí Černé hory, takže na dlouhých sjezdech jsme pocítili studený vítr i teplo a bezvětří. Ve sjezdu na lyžích se všichni zlepšujeme. O odpolední běžky někteří sedmáci vysloveně požádali. Lyžujeme co to jde a dokud to jde. Sněhu tady trochu ubylo, ale stále ještě je na čem jezdit. Tak pokračujeme a zdravíme “Skol!” Mgr. Alena Tyrkasová

Ústav fyzikální chemie navštívili deváťáci

Vloženo: 12. února v 21:51

Dne 8. února 2024 se v Ústavu fyzikální chemie konal zajímavý workshop zaměřený na modelování organických sloučenin a důkaz bílkovin v potravinách. Naši deváťáci získali praktické dovednosti v přiřazování vzorců k vymodelovaným sloučeninám a vyslechli zajímavé informace ke zdravému stravování. V praktické části například zjistili, jak malé množství bílkovin obsahují výrobky ze sóji v porovnání s mléčnými výrobky.

Tváře měsíce února

Vloženo: 5. března v 14:01

V únoru jsme měli velkou radost z vynikajíích výsledků v jazykových olympiádách, v angličtině a němčině.  Proto první čtyři tváře jsou právě tito úspěšní jazykáři, ocenili jsme jako každý měsíc i několik čestných nálezců...

Třetí etapa Laskavce ve II. A

Vloženo: 12. února v 22:11

V pátek 9. 2. si  druháčci z áčka vyzvedli část odměny za splnění poslední etapy Laskavce. Navštívili jsme v rámci programu Rodiče ve škole nebo my za rodiči zimní stadion, kde nám rodiče Jonáška Andrleho připravili pestrý program. Nejprve jsme si prohlédli kabiny hokejistů, zájemci si vyzkoušeli hokejovou výstroj, zhlédli jsme část tréninku našich spolužáků, zasportovali si a nakonec dostali výbornou svačinu - palačinku, ovoce a balónek na zpáteční cestu. Veliké díky patří rodičům Jonyho  a Kubíka Myřátského, kteří si na nás udělali čas a skvěle se o nás postarali. Počasí nám nepřálo, proto jsme se na poslední hodinu vrátili do školy. Mohli jsme si vybrat další činnost - práce na počítači, tabletu nebo vyrábět Valentýnky. Mgr. Zuzana Králiková

Třetí den na lyžích

Vloženo: 13. března v 21:16

Třetí den na lyžích se taky povedl. Dopoledne nás příjemně překvapilo, že nám vlekaři krásně upravili sjezdovky u hotelu tak, abychom ještě mohli lyžovat. Od rána k tomu svítilo slunce, takže paráda. Někteří již s přehledem dopoledne sjížděli černou sjezdovku. Třetí den intenzivního pohybu je vždy  velmi náročný, a podle slov některých sedmáků to tak skutečně bylo. Proto jsme odpoledne diferencovali podle přání dětí. Někdo odpočíval, někdo jezdil na sjezdovkách a někdo na běžkách. Od večera předešlého dne k tomu děti na pokojích připravovaly skupinové prezentace s tématem Zpívá celá rodina. Dnes večer jsme díky tomu všichni prožili zábavné zakončení osobnostně sociální kooperativní spolupráce. Za tým pedagogů Mgr. Alena Tyrkasová

Třeťáci z déčka se opět činí

Vloženo: 21. února v 8:02

Děti ze III.D se v druhém pololetí plně vložily do dalšího studia. V hodinách angličtiny procvičily části těla za pomocí figurantů - spolužáků a tvořily prezentace o rodině.  Při tělesné výchově si zařádily s míči většího objemu a zvládly zadané úkoly na jedničku. Na vyhlášení “dne studovny” se děti vždy těší. Hravě se totiž zapojují do aktivit, které si libovolně vyberou. Tentokrát si poradily s kompasem, vyhledáváním největších měst ČR, vytvořily originální umělecká díla, zkoušely se navzájem z početních úloh ve skupinách, rozvíjely svoji fantazii s využitím lego stavebnic. Je fajn, že se stále něco děje…Mgr. Štěpánka Menová

Třeťáci z déčka se činí

Vloženo: 15. března v 8:37

Na příchod jara se děti z III. D těší a připravují. Při skupinové práci se seznámily s jarními květinami, dokázaly je rozeznat a zapamatovat si základní informace při práci s textem. Tvoření otázek v anglickém jazyce si děti vyzkoušely i v praxi. Vytvořily si dotazník a odpovědi získaly od učitelů 1. stupně. Vlastnosti vzduchu a jeho zajímavosti třeťáky zaujaly v teoretickém i praktickém bádání. Pozorovaly, zkoušely, odhadovaly výsledky během pokusů se vzduchem. Fyzické zdatnosti si osvojily při cvičení s medicinbaly a žíněnkami. A nakonec Mezinárodní den matematiky si připomněly dobrovolným výběrem logických a aritmetických úloh.  Mgr. Štěpánka Menová

Těšíme se na návštěvu ze Španělska

Vloženo: 10. března v 18:30

Ve dnech 19. - 22. 3. budeme mít ve škole milou návštěvu - v rámci programu Erasmus+  navštíví naši školu vyučující biologie a geologie ze Španělska, paní Patricia Pérez López. Bude ji zajímat naše výuka přírodovědných předmětů, my ji určitě využijeme při hodinách angličtiny a především španělštiny a prověříme své konverzační schopnosti při debatě s ní. Těšíme se! Ověřit své znalosti angličtiny můžeme už na přiloženém letáčku, který paní Patricia připravila ke své cestě do Kutné Hory.

Soutěž Mladý zemědělec

Vloženo: 14. března v 13:04

Terezka Chroustovská, Fanda Jezbera a Bára Zahradníková v úterý 12.3.2024 na Střední zemědělské škole v Čáslavi úspěšně reprezentovali naši školu v okresním kole soutěže Mladý zemědělec. Zde si ověřili své znalosti a dovednosti z oblasti zemědělství. Vyzkoušeli si, jak se dojí kráva, jak se složí balík slámy a slalomovou jízdu traktorem. Byl to pro ně výjimečný zážitek, na který budou určitě dlouho vzpomínat.  Mgr. Hana Parkanová

S lyžákem se pomalu loučíme...

Vloženo: 14. března v 18:39

Poslední den lyžáku, ve čtvrtek, jsme se rozhýbali dopoledne na sjezdovkách. Všichni už zvládli sjet Černou horu až dolů. Po obědě byl štafetový závod na běžkách. Týmový duch byl nepřehlédnutelný, starost některých týmů o právě vybíhajícího závodníka úžasná. Počasí se proměňovalo, až nakonec přišla mlha a občasné jemné mrholení. Čas tak akorát to zabalit. Večer uspořádáme párty jedné naší spolužačce k narozeninám a zítra ráno vyrážíme domů. Tak na viděnou v pátek v Kutné Hoře. Za tým pedagogů Mgr. Alena Tyrkasová

První pozdravy z Černé hory - VII. A a VII. B

Vloženo: 11. března v 21:44

Zdravíme z Černé hory v Jánských Lázních! V neděli 10. 3. odpoledne jsme se ubytovali. Bydlíme na samotném vrcholu hory, takže i při jarních teplotách v Kutné Hoře my tady lyžujeme. Pondělní první den na lyžích byl super. Ráno i odpoledne sjezdy a v podvečer běh na lyžích. Dopolední mlha se po obědě rozplynula a pak bylo vše zalito jen sluncem. Při společném večerním programu se dala zahlédnout zasloužilá únava ve tvářích několika našich lyžařů. Dobrá nálada se drží všech, takže zítra znovu “Do toho!” Mgr. Alena Tyrkasová

Prvňáčci z áčka si užili večerníčkový program v knihovně

Vloženo: 11. března v 13:35

Prvňáčky v áčku provází celý školní rok postava známého Večerníčka, která jim vozí pohádky a úkoly. Ve čtvrtek 7. 3. se proto vypravili do městské knihovny, kde si ověřili a rozšířili svoje večerníčkovské znalosti  Děti už pěkně čtou a začínají si číst své první knihy, držíme jim palce, aby je čtení bavilo i nadále! Mgr. Marcela Chroustovská

Projekt Rodiče ve škole - loutky ve III. B

Vloženo: 15. března v 8:55

Ve čtvrtek máme vždy dlouhé vyučování, šest hodin a paní učitelka nám vždy připraví takový proram, aby nám to hezky uteklo. Čtvrtek 14.3. nám zpestřila maminka Olivera. Paní Myslivcová nám přinesla velmi cenné a staré loutkové divadýlko z roku 1910. O tento kousek má zájem i muzeum, ale Oliverova mamka nedá ani neprodá. Viděli jsme staré loutky v kostýmcích, úžasné byly veliké loutky dřevěné, které jsme si mohli pochovat. Jsou o dost mladší. Každá loutka má své jméno i příběh. Byl to krásně pohádkově strávený čas a děkujeme. III. B

Evropské strukturální a investiční fondy, Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání